Téma: ideální pořadí kótování skici - MůjSolidworks.cz

Autor
Příspěvky

29. 12. 2018 v 21:38

ideální pořadí kótování skici #74961

Filip Harkonenn
Účastník
14 příspěvků

Ahoj,

jsem v SW úplný začátečník, po 20 ti letech v Autocadu jsem začal se SW a mám z toho hlavu jako balon 🙂

Potřeboval bych tedy poradit s tím jaká je ideální posloupnost kótování, občas při kótování skici se mi podaří celou skicu „zdeformovat“ 🙂

Zatím vím že je dobré začít od nejdelších kót…

jde mi o zákldní kóty jako délky,radiusy,úhly,zkosení…a o ideální pořadí kótování

 

 

30. 12. 2018 v 17:49

Odpověď na: ideální pořadí kótování skici #74964

Ales
Účastník
272 příspěvků

Kótované musí být všechno, na pořadí nezáleží. Čára která je volně nakreslená je modrá, po plném určení zčerná. Plné určení znamená například, že začíná v počátku souřadného systému (nebo navazuje na jinou entitu), má přiřazenou vazbu třeba „vertikální“ a kótu délky. Na ní může navazovat další čára, která se kótuje úhlem (nebo třeba vazbou „vodorovná“ nebo „kolmá“ apod.) a délkou atd. Pak třeba oblouk s vazbou „tečný“ a poloměrem a tak pořád dál. Všechny čáry by měly být plně určené, i když pokračovat v modelování lze i bez toho. Lidi co přešli z 2D kreslíků (Autocad) mají někdy tendenci vyplňovat úhel a délku čáry v políčku parametrů, to se ale normálně nepoužívá, všechno se řeší kótami a vazbami. Deformace skici je úplně v pořádku, ona se tím vlastně nedeformuje ale formuje podle zadaných kót 🙂

30. 12. 2018 v 18:12

Odpověď na: ideální pořadí kótování skici #74965

Ales
Účastník
272 příspěvků