ideální pořadí kótování skici

Úvod Obsah fóra SolidWorks Díl ideální pořadí kótování skici

Toto fórum obsahuje 3 odpovědi a 2 diskutujících a naposledy bylo upraveno uživatelem Filip Harkonenn před 2. 1. 2019 18:44.

Zobrazeno: 1 až 4 (z 4 celkem)
  • Autor
    Účastník
    2 příspěvků

Ahoj,

jsem v SW úplný začátečník, po 20 ti letech v Autocadu jsem začal se SW a mám z toho hlavu jako balon 🙂

Potřeboval bych tedy poradit s tím jaká je ideální posloupnost kótování, občas při kótování skici se mi podaří celou skicu „zdeformovat“ 🙂

Zatím vím že je dobré začít od nejdelších kót…

jde mi o zákldní kóty jako délky,radiusy,úhly,zkosení…a o ideální pořadí kótování

Ales
    Účastník
    211 příspěvků

Kótované musí být všechno, na pořadí nezáleží. Čára která je volně nakreslená je modrá, po plném určení zčerná. Plné určení znamená například, že začíná v počátku souřadného systému (nebo navazuje na jinou entitu), má přiřazenou vazbu třeba „vertikální“ a kótu délky. Na ní může navazovat další čára, která se kótuje úhlem (nebo třeba vazbou „vodorovná“ nebo „kolmá“ apod.) a délkou atd. Pak třeba oblouk s vazbou „tečný“ a poloměrem a tak pořád dál. Všechny čáry by měly být plně určené, i když pokračovat v modelování lze i bez toho. Lidi co přešli z 2D kreslíků (Autocad) mají někdy tendenci vyplňovat úhel a délku čáry v políčku parametrů, to se ale normálně nepoužívá, všechno se řeší kótami a vazbami. Deformace skici je úplně v pořádku, ona se tím vlastně nedeformuje ale formuje podle zadaných kót 🙂

Ales
    Účastník
    211 příspěvků