30. 3. 2010 v 7:23

Re:Re: Rady ohledně modelování forem #53091

Zbynecek
Účastník
46 příspěvků

Pro Harryho:
Ahoj
Nejsem konstruktér, jak už jsem tady na fóru psal, co se forem týká, jsem jen amatér a samouk. Neživím se konstrukcí i když bych klidně rád. -) To co tady píšu jsou jen moje názory, podložené mými zkušenostmi. To jen aby nedošlo k nějaké mýlce. -))
Nicméně když potřebuji, tak si navrhnu výlisek, udělám konstrukci formy a pak si jí vyrobím. (když nemám jinou možnost) Z tvé reakce předpokládám, že jsi asi nástrojař. A proto ta averze vůči stěracím deskám. -))) Ano slícovat jí vyžaduje zvýšené úsilí, ale není to nic nereálného. A výhody stírací desky zde už popsal Honza.
Máš pravdu, že co se propadů týká, může hodně ovlivnit lisař. Ale tady v tomto případě, při tak slabé stěně by si nepomohl ani s nadouvadlem. -)) A proč propadům nepředejít konstrukcí výlisku, když můžu. -)

Pro Honzu:
Hmm, tak to je průšvih, protože já to právě od tebe beru jako výuku. -)) Jako samouk využívám každou příležitost. -)) Hale, říkej si tomu jak chceš, hlavně že se něco naučíme. -)))
Když jsi tak hodný a podvolil jsi se dvoum otisků, -) tak já na oplátku nebudu kopírovat tebou avízovanou variantu 3 desek na pevné půlce. I když tvé zadání je dost určující (bez horkého vtoku, doprostřed), ale zkusím to. V zájmu semináře. -) Aspoň tady bude víc variant budeme moc zase porovnat klady a zápory.
Co se týká materiálu. Koukal jsem že jsi tam dal dvě procenta smrštění. Já použil ABS a tak mám smrštění jiné. Až když jsem odeslal příspěvek, tak jsem si pak uvědomil (vyhledal jsem si), že POM má opravdu 2%.
Ono to smrskávání materiálu je problém v tom, že se v každé ose smrskává jinak. A docela se mi ulevilo, když jsem vyděl, že i ty dáváš smrštění všude stejné. Domnívám se že u jednoduchých výlisků vtom není problém.