Klasické zobrazení

Model Mania 2019: Postup modelování #2

    / 25. 2. 2019
                
129-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Podívejte se, jak postupovat v modelování soutěžního zadání Model Mania 2019 ve druhé fázi. Připravili jsme podrobný návod krok za krokem.

Soutěžní zadání vychází z výkresové dokumentace. Než přistoupíte k modelování, nastudujte si všechny informace z výkresu.

Postup modelování

Otevřete si soubor MM-2019-F1.SLDPRT a uložte jej do složky C:\Mujsolidowkrs.cz\Model Mania (1) pod názvem MM-2019-F2.SLDPRT (2). Vyberte volbu Uložit jako kopii a otevřít (3) a dokončete uložení dokumentu tlačítkem Uložit (4).

100-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Přesuňte ve FeatureManageru modrou linku pod prvek Přidat vysunutím1.

101-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Vytvořte skicu na spodní ploše modelu.

102-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Změňte orientaci pohledu do pohledu kolmého na rovinu skici.

103-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Dolním gestem myši vyberte příkaz Obdélník.

104-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

PropertyManageru Obdélník vyberte Obdélník s počátkem ve středu (1) a vyberte možnost Ze středových bodů (2).

106-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Nakreslete obdélník.

107-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Vyberte levou a pravou svislou přímku a z kontextového panelu vyberte Konstrukční geometrie.

108-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Panelu zkratek (klávesa S) vyberte příkaz Oblouk třemi body.

109-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Nakreslete oblouk.

110-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Stiskněte klávesu Ctrl, vyberte oblouk (1), obrysovou hranu modelu (2) a z kontextového panelu nástrojů vyberte vazbu Tečná (3).

111-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Stiskněte klávesu Ctrl, vyberte oblouk (1), svislou osu (2) a ze záložky Skica vyberte nástroj Zrcadlit entity (3).

112-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Horním gestem myši vyberte příkaz Inteligentní kóta a zakótujte poloměr oblouku 30 mm.

114-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Ze záložky Prvky vyberte příkaz Odebrání vysunutím.

115-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

PropertyManageru Odebrat vysunutím vyberte parametr Skrz vše a vyberte možnost Odebrat opačnou stranu.

116-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Uložte si dokument (Ctrl + S).

Ve FeatureManageru přesuňte modrou linku pod prvek Úkos1.

117-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Vzhledem k tomu, že se odebrání odebraly původní plochy úkosu, SOLIDWORKS vyhodnotí u prvku Úkos1 chybu. Proto musíme aktualizovat výběr ploch v prvku Úkos1. Klikněte pravým tlačítkem na prvek Úkos1 a z kontextového panelu nástrojů vyberte Upravit prvek.

118-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

PropertyManageru Úkos1 vyberte do pole Plochy ke zkosení boční plochy modelu. Chybějící plochy není nutné z pole vymazat…

119-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

… potvrďte úpravy a všimněte si, že SOLIDWORKS vygeneruje hlášení o chybějících entitách. Kliknutím na Ano automaticky odstraníte chybějící reference.

120-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Uložte si dokument (Ctrl + S).

V panelu Průhledné zobrazení vyberte nástroj Zobrazit pomocné osy.

121-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Ve FeatureManageru vyberte rovinu Horní

122-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

stiskněte klávesu Ctrl a v grafické ploše vytáhněte rovinu směrem nahoru.

130-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Po tomto kroku se zobrazí PropertyManager Rovina s nastavením parametrů pro vytvoření nové roviny. V PropertyManageru Rovina vyberte v grafické ploše pomocnou osu (1) a v poli První odkaz vyberte možnost Rovnoběžný (2). Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem.

123-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Ze záložky Prvky vyberte příkaz Úkos.

124-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

PropertyManageru Úkos:

  • zadejte úhel úkosu 8 stupňů,
  • vyberte novou rovinu,
  • vyberte vnitřní plochy modelu a zkontrolujte směr orientace šipky (v červené elipse).

125-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem.

Skryjte pomocné osy.

126-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Skryjte rovinu.

127-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Ve FeatureManageru přetáhněte modrou linku pod poslední prvek.

131-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Úpravy druhé fáze modelování jsou hotové. Uložte si dokument (Ctrl + S).

129-SOLIDWORKS-WORLD-2019-Model-Mania-zadani-soutez-1

Pokračujte v kontrole návrhu pevnostní analýzou – postup s komentářem krok za krokem je dostupný on-line.

Líbil se vám tento článek?
ANO (0) Udělit kladný hlasUdělit záporný hlas NE (0)
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU ( 0 )

Přidejte komentář

Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, se nebo se zaregistrujte