Klasické zobrazení

Tipy a triky pro SOLIDWORKS #5

    / 24. 5. 2019
                
SolidWorks-tipy-a-triky

V pátém vydání tipů a triků, které usnadní práci v SOLIDWORKSu, si ukážeme, jak otáčet modelem kolem podlahy prostředí, jak změnit aktuální pohled na přední a k čemu slouží triáda v levém dolním rohu grafické plochy.

Jak otáčet modelem kolem podlahy prostředí

Během otáčení pohledu můžete uzamknout svislou osu vzhledem k přednímu pohledu. Zamezíte tím překlopení a naklánění modelu kolem vodorovné roviny a pro uživatele budí dojem, že je model na podlaze.

26-SOLIDWORKS-tipy-a-triky-tips-and-tricks

Tip: Všimněte si, že pro otáčení modelem kolem podlahy je typický symbol u kurzoru myši.

Otáčení modelem kolem podlahy prostředí není výchozím nastavením, proto musíte v grafické ploše stisknout pravé tlačítko a z kontextového panelu nástrojů vybrat příkaz Otočit kolem podlahy prostředí.

24-SOLIDWORKS-tipy-a-triky-tips-and-tricks

Svislá osa se uzamkne vzhledem k přednímu pohledu. Pokud přední pohled modelu nesouhlasí se svislou osou, kolem které chcete provést otáčení, změňte přední pohled – viz tip a trik níže.

 

Jak nastavit aktuální pohled jako přední

Chcete změnit pohled modelu a definovat nový přední pohled? Je to jednoduché. V grafickém náhledu natočte model podle potřeby.

Stiskněte pravé tlačítko a v kontextovém panelu nástrojů vyberte tlačítko, kterým rozbalíte celou nabídku.

28-SOLIDWORKS-tipy-a-triky-tips-and-tricks

Vyberte příkaz Nastavit aktuální pohled na…Přední.

25-SOLIDWORKS-tipy-a-triky-tips-and-tricks

Stiskněte klávesovou zkratku Ctrl + mezerník a prostřednictvím Voliče pohledů zkontrolujte změnu nastavení předního pohledu.

27-SOLIDWORKS-tipy-a-triky-tips-and-tricks

 

Referenční triáda – Jak ji prakticky používat?

Triáda usnadňuje orientaci při zobrazování modelů. Můžete ji použít ke změně orientace pohledu nebo ji můžete skrýt.

30-SOLIDWORKS-tipy-a-triky-tips-and-tricks

Pokud chcete použít referenční triádu pro změnu pohledu, proveďte některé z těchto nastavení:

  • výběr osy – změní orientaci pohledu do pohledu kolmého k obrazovce,
  • výběr osy, která je kolmá k obrazovce – změní se směr pohledu o 180°,
  • Shift + výběr – otočí modelem o 90° kolem vybrané osy,
  • Ctrl + Shift + výběr – otočí modelem o 90° v opačném směru,
  • Alt + výběr – tato klávesa spojená s vybranou osou triády způsobí rotaci kolem os s přírůstem, který je specifikován v nabídce NástrojeMožnosti systémuPohled; ve výchozím nastavení SOLIDWORKSu je úhel rotace 15 stupňů,

29-SOLIDWORKS-tipy-a-triky-tips-and-tricks

  • Ctrl + Alt + výběr – otáčení s přírůstkem v opačném směru.
Líbil se vám tento článek?
ANO (5) Udělit kladný hlasUdělit záporný hlas NE (0)
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU ( 0 )

Přidejte komentář

Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
Chcete-li okomentovat tento článek, se nebo se zaregistrujte