Téma: ohnuté rohy plechového dílu, zrcadlení flange - MůjSolidworks.cz

Autor
Příspěvky

29. 4. 2016 v 15:32

ohnuté rohy plechového dílu, zrcadlení flange #64751

romann
Účastník
126 příspěvků

Zdravím.

Mohl bych Tě požádat o „recenzi“ jednoho plechového dílu a sestavy ?

Mám ty rohy daleko od sebe – které parametry nejlépe zadat, aby to bylo správné – viz. příloha.
Zrcadlení flange mi dělá problémy – ve které fázy to lze dělat ?

 

 

Díky

Roman

Přílohy

1. 5. 2016 v 23:11

Odpověď na: ohnuté rohy plechového dílu, zrcadlení flange #64763

Ales
Účastník
272 příspěvků

Kdybych tohle dělal já, tak bych se vyhnul použití automatického odlehčení a základní plech bych nedělal jako prostý obdélník, ale udělal bych napřed vhodné výřezy v rozích. Tak by bylo možné ty kouty udělat na dotyk nebo s přesahem. Přísně vzato bych to nedělal ani takhle, protože kde můžu, tam se vyhýbám koutovým svarům, ale to už je věc konkrétního použití a požadovaných vlastností.

Ještě upozornění: ta díra je těsně vedle ohybu a při ohýbání se vytáhne. Možná to nevadí, ale pokud ano, tak bych ji doporučil dát dál od ohybu nebo naopak udělat tak, aby do ohybu plně zasahovala. Pokud to jinak nejde, tak se musí vyvrtat/vypálit po ohnutí.

1. 5. 2016 v 23:31

Odpověď na: ohnuté rohy plechového dílu, zrcadlení flange #64764

romann
Účastník
126 příspěvků

Ahoj.

Můžeš udělat zjednodušený model, dle toho mého?

Ani jsem si neuvědomil, že bych použil odlehčení.

Ohledně svarů-proč se vyhnout zrovna koutovým?

 

díky

Roman

1. 5. 2016 v 23:42

Odpověď na: ohnuté rohy plechového dílu, zrcadlení flange #64765

Ales
Účastník
272 příspěvků

To odlehčení se tam asi nastavilo samo jako default. Projdi si všechny parametry a prostě si s nimi hraj, je toho tam dost a když s tím nemáš zkušenost, hodně se takhle naučíš. Nezapomeň i funkci na uzavření rohu (Closed Corner), je tam přímo na tohle, i když já to odlehčení raději dělám sám.

Koutové svary se dělají vždycky hůř a jsou méně pevné a jsou dražší než svary na tupo. Samozřejmě záleží na tom kdo a jak to svařuje, někdy vyjdou i pěkně a někdy prostě nic jiného nezbývá.

Nějaký model sem hodím ráno, budu mít něco v práci 🙂

Odpověď na téma

Reklama

Reklama