Téma: Skelet Linka Díl - MůjSolidworks.cz

Autor
Příspěvky

17. 3. 2016 v 17:06

Skelet Linka Díl #63914

Kamil Sadlon
Účastník
4 příspěvky

Ahojte. Prepáčte ak tu založím tému ktorá tu už je ale prebehol som si to a nejako som nenašiel odpoveď na svoju otazku:

Doteraz som pracoval s Catia V5R19 a pri návrhu dielov ktoré tvoria zostavu som používal „skelet“ (drôtový model) .

Ten mi určoval základné tvary a charakteristiku dielov a zostavy. Následne som z toho skeletu skopíroval potrebné elementy do jednotlivých dielov (každý si žiadal iné a svoje, občas tie isté), kopírovanie malo viacej možnosti. Jednoduché skopírovanie alebo skopírovanie pomocou vytvorenia linkov ktoré zabezpečili previazanosť každého dielu na skelet.

Verím, že toto zvládne aj SW ale neviem ako nato. Sú tu na fóre nejaké manuály alebo tutorialy ktoré by mi pomohli sa to naučiť? Ďakujem za pomoc… 🙂

18. 3. 2016 v 8:35

Odpověď na: Skelet Linka Díl #63918

pepe
Účastník
682 příspěvků

22. 3. 2016 v 10:06

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64012

Kamil Sadlon
Účastník
4 příspěvky

Ahoj, ďakujem ti aj toto mi pomôže. Ale toto nieje na princípe drôtového modelu. Solidworks nemá nejaký taký modul?

24. 3. 2016 v 7:23

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64076

M – by stacilo
Účastník
352 příspěvků

SolidWorks jak je již z názvy patrno je nástroj především pro práci s objemy.

Pořád mi nejde do hlavy ten drátový model. Co lze z drátového modelu odvodit?

Spíš než drátový model mi připadá, že potřebuješ plošný model designové plochy, ze které je možné odvozovat jednotlivé dílčí díly. Pak už lze metodou návrhu shora dolů fungovat.

 

24. 3. 2016 v 9:24

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64099

.rf.
Účastník
423 příspěvků

Z mého pohledu má postup jak ho popsal pepe  své opodstatnění. Jsem schopen pomocí jedné nebo několika skic řídit změny v celé sestavě a navazujících dílech. Např. https://www.youtube.com/watch?v=4JaWC488fys.

V sestavě je třeba začít s Vytvořit rozvržení. V sestavě můžu mít jen jedno rozvržení. V každém rozvržení mohu mít skici na různých rovinách.

 

24. 3. 2016 v 12:20

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64103

Kamil Sadlon
Účastník
4 příspěvky

Ďakujem ľudia moc ste mi pomohli, teraz už vidím na akom princípe toto dokáže aj Solid takže môžem začať kresliť.

Ak som to správne pochopil tak solid toto robí na úrovni Assembly. V Catii toto robim na urovni trojrozmerneho dratoveho modelu ktory definuje tvary suciastok a aj ich polohu neskor v zostave. Pri zostavovani v Catii do zostavy najskor volam tento dratovy model „skelet“ a ku nemu potom uz len pripojim Party ktore jednoducho len zviazem so skeletom v ich spolocnom suradnicovom systeme. Ako vidim Solid nato nepotrebuje dratovy model. Ak som dobre pochopil stacia mu na urovni Assembly vlozit potrebne roviny a na nich potrebne Sketche ktore definuju tvary popripade dalsie roviny atd.

 

24. 3. 2016 v 13:36

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64104

.rf.
Účastník
423 příspěvků

Pokud máte zažitý postup s vkládáním prvního řídícího dílu, tak ho můžete využít i v Solidworksu. V díle si vytvořte roviny, na nich skici, nebo 3D skici, co je pro vás výhodnější. Tento první díl si vložte do sestavy a na pevno zavazběte na nějaké pozici (ideálně v počátku souřadného systému).

29. 3. 2016 v 9:33

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64138

kohen
Účastník
486 příspěvků

V SWx se dá použít způsob návrhu na který si zvyklý. Je možné si v sestavě založit řídící 2D, 3D skicu (skelet) a tím řídit rozmístění v sestavě. Pokud požaduješ jednotný souřadný systém = můžeš vytvářet díly přímo v sestavě („vložit nový díl“) = díl si převezme souřadný systém sestavy = nemusí se díly v sestavě vazbit. Způsobů jak postupovat je vícero a kazdému vyhovuje něco jiného. Systém tvorby z velkých CADů znám z NX. Pokud ti toto vyhovuje, můžeš to dělat i v SWx. Z praxe mám zkušenosti, že konstruktéři našvihají modely jak se jim zlíbí a poté to dohánějí odkazy, vazbami, atd..

Promyšlená konstrukce založená na skeletu ti uspoří čas při editaci na konci projektu.

29. 3. 2016 v 10:34

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64142

Kamil Sadlon
Účastník
4 příspěvky

Áno „kohen“ presne toto je výhoda toho, pretože všetko čo kreslím si vyžaduje následný vývoj a editáciu a nemienim prekreslovať a prekreslovať , radšej to mám zviazané tak aby mi jeden diel automaticky upravil susedné diely kedže ako zvarová zostava si to vyžadujú. Ďakujem Vám všetkým za usmernenie, presne to čo popisuje kohen je to čo hľadám a v čom som si nebol istý že SWx má, teraz už len prísť nato čo a ako navoliť. Už len škoda, že na toto nieje niekde priamo tutorial.

30. 3. 2016 v 8:13

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64144

kohen
Účastník
486 příspěvků

Postupů je mnoho a v SWx si každý vybere co mu vyhovuje. Nejvhodnější postupy se musí řešit pro konkrétní konstrukci. Co obor, tak je trochu jiný přístup.

30. 3. 2016 v 10:51

Odpověď na: Skelet Linka Díl #64146

pepe
Účastník
682 příspěvků

Souhlasím s kohen 🙂

Odpověď na téma

Reklama

Reklama