Téma: Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel - MůjSolidworks.cz

Autor
Příspěvky

9. 2. 2024 v 13:32

Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel #85136

Mihal.ko
Účastník
4 příspěvky

Ahojte,

chcel by som poprosit Vas, expertov, ci by ste ma vedeli naviest, ako vytvorit hniezdo/ otlacok plochy dielu do noveho body. Jedna sa o to, ze potrebujem si spravit otlacok dielu ( vid priloha) a vytlacit si ho na 3D tlaciarni, na upevnenie pre meranie na CMM. Problem je, ze diel je napolohovany v priestore ( automotive priemysel ) a plocha je uplny freeform. Ak pouzijem postup, ze:

  • vytvorim si odsadenu rovinu od nejakej plochy
  • vytvorim sketch
  • vytvorim rectangle, ktory extrudujem
  • pouzijem combine (nove body+ part)
  • tak mi sice v extrudovanom rectangle zostane miesto po povodnom Body, ale neviem to potom nijako jednoducho upravit

Přílohy

9. 2. 2024 v 15:05

Odpověď na: Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel #85138

radecek.ik
Moderátor
423 příspěvků

9. 2. 2024 v 18:27

Odpověď na: Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel #85141

Mihal.ko
Účastník
4 příspěvky

Ahoj.

Nemyslel som uplne formu. Ja len potrebujem otlacit len tu plochu co ju je najviac vidiet. Ako keby som otlacil ten diel do plasteliny :D. Ked som to skusal podla toho navodu, co si zdielal, tak som ten diel nevedel nejako presne ustalit na ten akoby protikus(cast formy) a ked som spravil tu cavitu, tak mi stale ostaval diel zapusteny v tej forme.

Ja by som potreboval asi postup na nieco, aby som extrudoval po tu plochu co potrebujem.

Přílohy

11. 2. 2024 v 15:44

Odpověď na: Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel #85143

Jarda Dejmek
Účastník
345 příspěvků

Zdar, myslíš takto?

Základy modelování plechových dílů

je to ta část, kde dělá lisování – viz příloha

já s tim nedělám a neumím, jen vím, že to tam je

Přílohy

11. 2. 2024 v 18:57

Odpověď na: Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel #85145

Mihal.ko
Účastník
4 příspěvky

chalani. vdaka za rady, ale asi to nejako zle vysvetlujem

Proste predstavte si, ze mate plastelinu s rovnou plochou a do tej otlacite napr hanky… V plasteline ostanu 3-4 otlacky hanok na ruke a to ja potrebujem.

V prilohe mam dva obrazky, kde cerveny diel bude ta cast co potrebujem… v mojom pripade pripravok na upnutie dielu a zelena cast je plocha z dielu, ktoru som v tomto pripade vytvoril pomocou funkcie KNITSurface.

Ja to potrebujem tak spravit, aby ta cervena cast presahovala v najvzdialenejsej zelenej casti cca o 2mm.

na obr. otlacok.jpg je vidiet, ze ak pouzijem funkciu combine-substract, tak mi vyjde to co chcem, ale nedokazem odstranit tu vrchnu plochu.

Pardoon… robim v Solide cca 3m

Přílohy

12. 2. 2024 v 7:33

Odpověď na: Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel #85149

radecek.ik
Moderátor
423 příspěvků

tomu plošnému tělu přidej objem vysunutím a pak těla zkombinuj

12. 2. 2024 v 10:03

Odpověď na: Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel #85150

Jarda Dejmek
Účastník
345 příspěvků

to je to, co jsem psal, ne? Z toho dílu co chceš, uděláš lisovací nástroj a otlačíš ho do toho, co chceš, Ne? nebo to blbě chápu?

12. 2. 2024 v 13:07

Odpověď na: Vytvorenie otlačku (hniezda) pre diel #85151

Mihal.ko
Účastník
4 příspěvky

Takze… vyriesil som radecek.it ma naviedol.

Trosku som sa potrapil. mozno to nie je uplne optimalne, ale dostal som to. co som chcel. Samozrejme, to este lepsie poskusam, ale uz viem ako na to. Dakujem za vsetky vase rady.

Odpověď na téma

Reklama

NABÍDKA PRÁCE

Reklama