Klasické zobrazení

Příklad pro začátečníky: Modelování uložení #3

    / 20. 9. 2021
                
87-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Ve třetí části příkladu určeného pro začátečníky si ukážeme základní modelovací prvek Přidání vysunutím a možnosti jeho nastavení. Postup je komentovaný krok za krokem.

Otevřete si díl 20210911.SLDPRT a pokračujte v modelování.

55-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Pokud model nemáte, podívejte se na zadání a pokračujte v modelování podle prvního dílu návodu.

 

Modelování žebra

SOLIDWORKS obsahuje speciální příkaz pro modelování žebra. Pro jeho tvorbu si vystačíte s přímkou. Tloušťku a směr vysunutí žebra nastavíte v PropertyManageru Žebro. Z FeatureManageru vyberte rovinu Přední a z kontextového panelu nástrojů vyberte příkaz Načrtnout skicu.

56-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Pokračujte změnou orientaci pohledu do pohledu kolmého na rovinu skici. Vyberte skicu Skica3 ve FeatureManageru a z kontextového panelu nástrojů vyberte příkaz Kolmý k.

Klávesou S si zobrazte panel Zkratek a vyberte příkaz Přímka.

57-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Tip: Pro výběr příkazu přímka můžete alternativně použít:

  • klávesu L,
  • levé gesto myši,

27-Ucime-se-SOLIDWORKS-navod-postup-tutorial-krok-za-krokem-cviceni-beginner

  • záložku Skica a příkaz Přímka.

V grafické ploše začněte skicovat přímku tak, aby počáteční bod přímky ležel na obrysové hraně modelu. Současně se automaticky musí vytvořit vazba Sjednocená (symbol vazby musí být ve žlutém poli, viz žlutý čtvereček vedle kurzoru).

58-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Pokračujte ve skicování přímky směrem vpravo dolů a koncový bod umístěte na vodorovnou obrysovou hranu modelu. Opět pamatujte na vytvoření automatické vazby Sjednocená.

59-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Panelu zkratek (klávesa S) nebo horním gestem myši vyberte příkaz Inteligentní kóta.

9-Mujsolidworks-jehlan-n-boky-SOLIDWORKS-postup-tutorial-navod

Zakótujte vzdálenost počátečního bodu (2) k obrysové vodorovné hraně modelu (1). V tomto pořadí vyberte entity, tažením a kliknutím umístěte polohu kóty a v okně Upravit zadejte hodnotu 5 mm.

61-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Pokračujte ve skicování (určení polohu koncového bodu) druhou kótou. Vyberte koncový bod přímky (1) a pečlivě vyberte koncový bod vodorovné obrysové hrany modelu (2).

62-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Hodnotu kóty zadejte rovněž 5 mm.

63-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Z menu Prvky vyberte příkaz Žebro.

64-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

PropertyManageru Žebro1:

  • ponechejte výchozí nastavení TloušťkaObě strany,
  • ponechejte nastavenou výchozí nastavení Tloušťka žebra10 mm,
  • ponechejte výchozí nastavení směru vysunutí → Rovnoběžně se skicou,
  • zkontrolujte v grafickém náhledu směr šipky a v případě, že by směřovala šipka od modelu, zatrhněte volbu Obrátit stranu materiálu.

65-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Zkontrolujte náhled a dokončete příkaz potvrzovacím tlačítkem v levém horním rohu PropertyManageru. Uložte si dokument (Ctrl + S).

Zkontrolujte vizuálně model. Uložte si dokument (Ctrl + S) a pokračujte v modelování podle třetího dílu návodu (připravujeme).

66-SOLIDWORKS-beginer-zacatecnik-postup-tutorial-navod-zaciname-konstruovat

Líbil se vám tento článek?
ANO (3) Udělit kladný hlasUdělit záporný hlas NE (0)
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU ( 0 )

    Přidejte komentář

    Přidávat komentáře k článku mohou pouze přihlášení uživatelé.
    Chcete-li okomentovat tento článek, se nebo se zaregistrujte