Učíme se SOLIDWORKS: Základy kótování snadno a rychle

Kóty ve skice slouží pro určení geometrie jiným způsobem než vazby. Hlavní výhodou kót je možnost zobrazení aktuální hodnoty a její změny. Kóty lze využít při tvorbě skici, sestavy i výkresů. V případě výkresů je možné přenést entity z modelu do výkresu. Příkazy pro kótování naleznete v panelu CommandManagerSkica.

V praxi se nejčastěji používá příkaz Inteligentní kóta. Aplikace SOLIDWORKS při výběru příkazu automaticky určuje správný typ kóty podle toho, jakou geometrii vyberete a před jejím umístěním levým tlačítkem zobrazí náhled.

 

Jak výběr geometrie určuje typ kóty:

  • výběr jedné přímky → vznikne lineární kóta,

11-kotovani-uhlu-oblouku

  • výběr dvou bodů/vrcholů → vznikne lineární kóta vzdálenosti bodů/vrcholů,

12-kotovani-uhlu-oblouku

  • výběr oblouku → vznikne kóta poloměru,

13-kotovani-uhlu-oblouku

  • výběr kružnice → vznikne kóta průměru,

14-kotovani-uhlu-oblouku

  • výběr dvou rovnoběžných přímek → vznikne lineární kóta vzdálenosti přímek,

15-kotovani-uhlu-oblouku

  • výběr dvou mimoběžných přímek → vznikne úhlová kóta mezi přímkami.

16-kotovani-uhlu-oblouku

 

Další tipy pro kótování naleznete v odkazech na tipy a triky:

17-kotovani-uhlu-oblouku

18-kotovani-uhlu-oblouku

  • Kótování vzdálenosti oblouků a kružnic (připravujeme).

20-kotovani-uhlu-oblouku

19-kotovani-uhlu-oblouku

  • Kótování délky oblouku (připravujeme).

21-kotovani-uhlu-oblouku

 

Tip: Podívejte se na rozcestník s dalšími příspěvky, ve kterých se dozvíte podrobnější informace a znalosti o SOLIDWORKSu.

Pokud se chcete naučit pracovat v SOLIDWORKSu krok za krokem, včetně pokročilejší práce pro tvorbu výkresů, správu dokumentace, tvorbu plechových dílů, svařenců, povrchových modelů a základy pevnostních výpočtů, doporučujeme vám celobarevnou Učebnici SOLIDWORKS.

Komentáře k článku (0)

Reklama

Reklama